close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שמור עיניך- להתמודד באומץ עם התועבה ברשת

מערכת שורשטז אב, תשעב04/08/2012

מגפת הפורנוגרפיה האינטרנטית מצאה את דרכה כמעט לכל בית. אלפי אנשים סובלים מהבעיה הזאת ורוצים בכל לבם להשתחרר, ארגון שמור עיניך בא לעזור במקרים אלו

תגיות:

לצערנו, מגפת הפורנוגרפיה האינטרנטית מצאה את דרכה כמעט לכל בית. אלפי אנשים סובלים מהבעיה הזאת בסתר ורוצים בכל לבם להשתחרר, אבל אין להם את הכלים ולכן הם הרבה פעמים מתייאשים. ניתן לחלק את הקבוצות לכמה תתי קבוצות, אולם בקבוצה הדתית יש בהחלט משמעות לכך שמדובר באיסור חמור וגורף מבחינת ההלכה, מה ששגורם להגדלת ייסורי המצפון ותחושת האבדון של הגולשים. הסיפורים שמגיעים הם נוראים- התמכרויות, בתים שנהרסים, צער בלתי פוסק על נפילות אין סופיות ועוד. דומה שכיום כבר אין מקום ואין חלקה שהבעיה לא הגיעה אליה.

בחלק מהמקרים ה"נפילות" הופכות להתמכרות של ממש... אנשים המוותרים על חייהם האישיים, על זוגיות נורמלית ועל קיום חיים דתיים ונופלים ללא סוף וללא יכולת להתמודד עם הבעיה. כדי לעזור לאנשים שחווים התמכרות של ממש למין, ברשת ולאחר מכן מחוצה לה, הוקם ארגון "שמור עיניך". ארגון שמור עיניך GYE - www.gye.org.il כבר עזר למאות יהודים להשתחרר מההתנהגויות הממכרות הללו. הארגון כבר ידוע ברחבי העולם היהודי ככתובת המובילה שניתן לפנות אליה כדי לקבל עזרה בהתמודדות על האתגרים האלה, שהגיעו לממדים של מגיפה.

הכלים של GYE פותחו בהנחייתם של המומחים הטובים ביותר בתחום, כמו הרב ד"ר אברהם טוורסקי ובאמצעות נסיונם האישי של מאות יהודים שהצליחו להשתחרר. GYE עובדת לפי גישה ייחודית המכירה בכך שבמאבק זה יש רמות רבות ושונות. הכלים שמציעה "שמור עיניך" מורכבים מאתר, פורום פעיל, קו-חם, מייל חיזוק יומי, קבוצות תמיכה טלפוניות, תכנית להימנעות ראשונית של 90 יום, קבוצות של 12 צעדים, והפניה לתרפיסטים.

גם הרב יניב חניא חיבר ספר על התמודדות עם הסמרטפונים והאינטרנט, שניתן למצוא כאן

השירותים הם אנונימיים לחלוטין וללא תשלום.

לא מדובר בשירותי סינון, שהם חשובים מאוד, כמובן, אלא בדרך להתמודדות עם התמכרות של ממש, שבה האדם איננו רוצה להיות במקום הנורא ההוא, אבל נמשך אליו שוב ושוב. אם אתם מרגישים כעונים לאחת מההגדרות הללו- קראו את המדריך של GYE ובקרו באתר: www.gye.org.il

חלק א' של המדריך מסביר את התכנית של GYE. לא משנה באיזו רמה של מאבק או התמכרות אתם נמצאים, תמצאו במדריך את הכלים הנכונים שיעזרו לכם להשתחרר. חלק ב' של המדריך נותן השקפות יעילות להתמודדות עם המאבק בכל הרמות.

זקוקים להדרכה נוספת? כתבו לקו התמיכה של GYE בכתובת [email protected].

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה